جمعه ۹ شهریور ۱۴۰۳ |۲۴ صفر ۱۴۴۶ | Aug 30, 2024
حسین علوی مهر

حوزه/ عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه گفت: توجه به آموزه های دینی، مانع از تشدید دلهره ها و نگرانی ها در قبال ویروس کروناست.

حجت الاسلام و المسلمین حسین علوی مهر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با بیان این که بیماری کرونا مانند سایر بیماری ها، این روزها به کشور ما نیز سرایت یافته و در حال حاضر نیز حدود ۱۰۰کشور دنیا درگیر آن هستند، اظهار داشت: این نوع بیماری ها از جمله بلاهای عمومی مثل سارس و آنفولانزا و غیره هستند و لذا چیز جدیدی نیست که فکر کنیم فقط منحصر به ماست، بلکه در همه نسل ها و جوامع به نوعی وجود داشته است.

وی افزود: آن چه مهم است این که مردم اولاً باید به آن چه که مسئولان بهداشتی و درمانی می گویند به درستی عمل کنند و ثانیاً هم این که با توجه بیش از پیش به تعالیم و آموزه های دینی، زمینه تشدید نگرانی ها و دلهره های فکری و روانی را از خود بکاهند.

استاد حوزه و دانشگاه همچنین گفت: ما مسلمان و معتقد به خدا هستیم و باور داریم که حیات و ممات همه به دست خداست و پروردگار عالم در قرآن کریم نیز می فرماید که آسیبی به شما نمی رسد مگر آن چیزی که خدا مقدر کرده است، چرا که که خدا سرپرست و صاحب اختیار ماست.

وی با تاکید بر این که باید در همه لحظات زندگی و به خصوص سختی ها بر خدای متعال توکل کنیم، ابراز داشت: وقتی ما پشتوانه قوی چون ایمان به خدای متعال داریم دیگر نباید واهمه و دلهره روانی داشته باشیم، ضمن آن که از خود این ویروس خطرناک تر، اضطراب و نگرانی بیش از حد است که به گفته متخصصان باعث ضعف قوای ایمنی بدن هم می شود.

حجت الاسلام و المسلمین علوی مهر گفت: ما بر اساس آیات نورانی قرآن باید بدانیم که تا خدا مقدر نکرده باشد کسی از دنیا نمی رود و ان شاءالله با وحدت و همدلی و رعایت مسایل بهداشتی به حول و قوه الهی بر ویروس کرونا نیز غلبه خواهیم کرد.

وی افزود: گاهی در برخی تصادفات یا سقوط هواپیما می بینیم که ده ها نفر در دم جان می سپارند و این گونه نیست که حالا فکر کنیم تلفات کرونا در ایران آمار بسیار وحشتناکی است، ضمن آن که خوشبختانه با تلاش پزشکان و کادر درمانی بسیاری از افراد مبتلا نیز بهبود یافته و به جمع خانواده باز می گردند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha